tisdag 20 mars 2012

Ungdomsromantiken hänger i....



Vackra interiörer har alltid haft en given plats i
mitt hjärta. Som liten möblerade jag ständigt om
i mitt lilla flickrum. När jag var någonstans i tretton
års åldern målades det om också. Det var vitt och rosa,
sängen köpte jag begagnad, en riktigt fin svart gammal
järnsäng med mässingsknoppar, bokhyllan och de andra
möblerna målade jag om i svart lackfärg...



Lite roligt var det därför att jag gjorde samma
färgval trettio år senare, när vi gjorde ordning
vårt frukostkök och matsal... (Jag insåg det först efteråt...)
Nu har det i alla fall sett ut så här i fem år och jag tycker
fortfarande att det är lika fint varje dag!

Tapeten från Laura Ashley har tyvärr utgått, men det vackra tyget som vi gjort
vikskärmen av hittar du på Les Tissus Colbert

1 kommentar:

Åsa sa...

Japp, så himla fint är det !
Och lugnet infinner sig, till doften av nygjord frukost och härlig skön musik :)

Populära inlägg