måndag 27 augusti 2012

Snabbmat...



Även om hösten verkar närma sig med stormsteg vägrar jag ge upp,
för mig är det sommar ett bra tag till och jag tar till alla knep för
att hålla den kvar...
Här är en enkel och smarrig sommar lunch eller middag bestående av

En hel bit rökt lax
Potatis
Sparris
Sockerärtor
Olivolja
Salt & Peppar

1. Koka potatisen
2. Koka grönsakerna
3. Skär laxen i rejäla bitar
4. Banda allt i en skål och ringla över olja, salt o peppar 
De varma grönsakerna får laxen att halstras något!
Servera med önskad röra om du vill, gravlaxsås, dillmajonäs
men det är lika gott med lite pressad citron..

1 kommentar:

Studio * Plong sa...

Vilken härlig blogg som jag plötsligt trillade in på! Här kommer jag att hänga lite titt som tätt! Alltid kul med färg, mat och härliga miljöer!

Populära inlägg