onsdag 22 augusti 2012

Ränderna går aldrig ur...





För åtta år sedan hjälpte jag en kollega att inreda detta hus.
Eftersom att matplatsen i köket även skulle fungera som finmatsal, 
valde vi att hålla tillbaka och göra den lite formell...

Nu har huset fått en veranda och därmed en tjusig matsal och jag fick i uppdrag
att göra om i köksdelen göra den mer levande och glad.





På Pintrest hittade jag en bild med  en bredrandig gardin som jag föll pladask för 
och så började jag leta randiga tyger.
Men icke sa nicke, inte hittade jag något såpass bredrandigt tyg inte...
Då fick jag den briljanta idén att sy det randigt med ett röd orange och ett offwhite 
tyg av samma kvalité.






Jag anlitade en fotograf som kom och gjorde fina porträtt på familjen
som sedan ramades och blandades upp med lite andra roliga bilder.

Oftast när jag hänger tavelväggar bygger jag alltid på någon bestämd form,
 men här på denna lilla väg funkade inte det.
Det blev en helt improviserad vägg med "flytande" form...





Och gardinen med sina dryga tjugo centimeter breda ränder
blev rent ut sagt skitsnygg.
I bland är det riktigt kul att jobba!!!

Inga kommentarer:

Populära inlägg