onsdag 8 augusti 2012

Going RAW...



Efter att vid fler än ett tillfälle under sommaren fått frågan om jag är gravid,
(vilket i och för sig är mycket smickrande eftersom jag är på väg mot
mitt fyrtionionde år...),
så är det dags att göra något åt saken.
Sedan två veckor tillbaka börjar vi morgonen med en pressad citron i 
varmt vatten, ca 5dl per person, det är ungefär två tekoppar.
Detta är så gott och gör så gott att det nästan är beroende framkallande. 

Sedan äter vi ingenting på en timme.

(hett tips är att även sluta dagen innan sängen med samma dryck!)


 


Sedan är det dags för smoothie.
Vilken innehåller en stor mängd med något grönt,
jag brukar använda ruccola eller spenat.
Ett glas vatten.
En banan eller två.
En dryg näve bär frysta eller färska.
Lite honung.






Detta körs sedan i ovan nämnd ordning i mixer.
Resultatet smakar bättre än det ser ut och mättar,
för det mesta står jag mig på denna fram till lunch!




Den resterande delen av dagen äter jag så mycket grönsaker jag kan.
En Gazpacho till exempel är ju aldrig fel att ha i kylskåpet...

Trevlig onsdag till er alla!

Inga kommentarer:

Populära inlägg