fredag 31 augusti 2012

Korrespondens...





Bara ordet i sig är vackert.
Även om jag älskar min dator och tycker att det är bland
det mest praktiska i hela världen att "maila" och "facebooka",
så finns det inget som går upp mot riktiga brev.

Jag glömmer aldrig den första gången jag var i New York
och spenderade timmar på pappersavdelningen på Berneys 
där jag köpte vackra brevpapper, kuvert och korrespondenskort. 

Känslan och doften i de olika materialen,
och alla vackra detaljer som hör till,
vitpressar, brevknivar etc....
Lyx helt enkelt..







 Idag låg det ett sånt där fint kuvert i brevlådan.
Det var ett tackkort från goda vänner som var här 
på besök för ett tag sedan.





Detaljerna och kärleken följde med i hela konceptet.
Vilken lycka att få ett kort, gjort med sådan omsorg!



Inga kommentarer:

Populära inlägg