tisdag 14 augusti 2012

Gazpacho love...



Varma dagar som denna är det ett måste att ha en gazpacho i kylskåpet.
När vi springer och jobbar här är det toppen med ett snabbt näringsintag!
Och så tänker jag alltid på Almodovars film Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott,
vilket alltid gör mig glad...

Till en kanna som räcker till flera behöver du
en gurka, skalad och urkärnad
(jag skalar den först och skär den sedan mitt i tu 
sedan på längden, sedan skär jag ur kärnhuset med två snitt)
två röda paprikor skurna i små tärningar
två chalottenlökar, småskurna
en vitlöksklyfta
två burkar krossade eller passerade tomater
1dl grönsaksbuljong
 kör detta i mixer 

smaka av med 
 en skvätt rödvinsvinäger
salt & peppar


Blir absolut godast om den får stå i kylen i ett par timmar,
men om du har bråttom, servera med isbitar...



Inga kommentarer:

Populära inlägg