fredag 30 november 2012

Stylist, javisst!

Det roligaste med mitt jobb är att det är så varierat.
Ena dagen jobbar jag med inredning, en annan tar jag hand om
våra B&B gäster och idag har jag varit stylist på en fotografering.


 Den vackra miljön har vi lånat av min vän
 konstnärinnan Mona Theresia Forsén,
som just nu ställer ut sina tavlor här i Mariefreds Bokhandel.
Undersköna Clea i en av stickdesignern Cornelia Hamiltons vackra skapelser.

Cornelia fotograferar själv sina alster och går här igenom
bilderna med sin modell...


 Den roligaste nöten att knäcka, är som alltid att hitta harmonin.
Det lyckades vi riktigt bra med idag!

Och sån tur vi hade att det snöat i natt, det gjorde att vi fick in ljus.
Som ni vet vid det här laget jobbar jag helst i dagsljus,
det går aldrig att ljussätta lika vackert med konstljus.
Och visst är det vackert!!!

Jag ber att få önska er alla en trevlig första Advent!
Kramar, Ulrika

Inga kommentarer:

Populära inlägg