tisdag 20 november 2012

A M S T E R D A M


Nu mina vänner är vi på plats i Amsterdam, så räkna med att bli
"bombade" med bilder de närmaste dagarna...
Här står jag med mannen i mitt liv framför vårt hotell The Dylan.
Det är otroligt coolt, från början designat av Anouska Hempel en av mina musor,
hon gjorde väldigt häftiga hotellinredningar för si så där en trettio år sedan.
 


 Innergården, där det är lite för kallt att sitta nu tyvärr, 
säkert helt ljuvligt en sommarkväll dock..
Egentligen är detta hotell lite i överkant på min budget
men tack vare Booking.com går det att göra schyssta dealar!


 En av hotellets lounger... 
 

Och här en annan...
 

Vårt rum. Mycket likt ett hotell vi bodde på när vi var på Bali för ett
par år sedan. Bali var ju en Holländsk koloni, så det finns ju fortfarande 
mycket kopplingar..


 Här kan man sträcka ut sig efter att ha gått gata upp och gata ner... 
 

En av alla kanaler...
 

 Super cool butik Scotch & Soda med ursnygga killkläder, 
tjejkläderna mindre roliga enligt min smak...


En annan Skotsk butik av det mer klassiska slaget, ur vacker...
 

Det är just butiker av det här slaget som är roligast att se, 
med hundraåriga butiksinredningar...


Svarta hus; me like!
 

Blomstermarknaden...
 

 Amaryllislökar, en masse... Måste köpa med mig lite hem...
 

Och naturligtvis mängder med vackra detaljer.
Jag undrar vad den är baserad på den här färgen de använder på
snickerier och portar här och i England, snacka om lackkänsla!!!

Allt för idag och det kommer mera, jag lovar!
Kramar!!!

Inga kommentarer:

Populära inlägg