fredag 6 april 2012

GLAD PÅSK!



Färgade ägg är lite av en påskfavorit för mig och normalt
brukar jag måla dem med vattenfärg.
I år har jag prövat något nytt; växtfärg.



Jag har kokat skal av både av gul och röd lök.
Hackad morot och rödbeta. Koka upp i ca tre deciliter vatten
och låt koka i ca tio minuter. Låt svalna och sila bort rotsaken.
Tillsätt en matsked vitvinsvinäger rör om och låt äggen färgas i
kylskåpet över natten. För att torka dem snabbt la jag dem färg vis
i en sil och använde hårtorken.



Fint, eller hur! Ät nu mycket ägg i påsk, så det inte
får plats så mycket godis. Kramar!

3 kommentarer:

Cattis sa...

Underbara färger på äggen!

Glad Påsk!


Cattis

In my Garden sa...

Tack Cattis! Ja de blev riktigt fina, kul! Kram och Glad Påsk!

Tove sa...

hej! Jag har precis upptäckt din blogg och den är fantastiskt. Vilket underbart ställe! Måste besöka ert hotell i sommar ./Tove

Populära inlägg