onsdag 27 juni 2012

Sommarbyxa; check!




För lite drygt ett år sedan var jag i Frankrike för att styla miljöerna i 
TV programmet "Leila Bakar i Frankrike".  
Den lilla orten vid atlantkusten, (Montalivet les Baines), där huset vi spelade in i låg
var en sliten och charmig gammal "turisthåla". 
Jag älskar sådana där ställen, 
lätt glömda och mycket patina..






Varje lördag var det marknad i stan. En salig blandning av ostron, blommor,
grönsaker, korgar och en massa coola smycken och kläder.
Och där hängde det plötsligt ett par haremsbyxor i siden.
Jag har aldrig funderat på att någonsin köpa några sådana.
Men som ni säkert känner igen, plötsligt när jag är någon annanstans, 
i en exotisk miljö, då kan jag köpa nästan vad som helst...  
som senare hamnar längst inne i garderoben och ibland tar man fram det 
och skakar på huvudet; "hur kunde jag köpa den här?"...

Men inte nu. Jag älskar mina haremsbyxor. 
Bodde i princip i dem hela förra sommaren!

 


I går stog jag och tittade på en batik sjal jag köpte för för en tid sedan.
Den är jätte fin men känns stor och otymplig varje gång jag provar den. 
Hmmmm kanske den och ett gammalt linne kan bli något...




Jag hade tänkt att förklara för er här hur jag gjorde,
men jag fick trixa lite för att få till det.
(ibland är det bra att ha en sömmerskeutbildning i bakfickan)
*
(i övrigt har jag städat och jobbat i trädgården hela dagen
och orkade liksom inte fixa till mig för bilden...)


1 kommentar:

Cattis sa...

Hej Ulrika!

Super bra gjort att fixa ett par haremsbyxor till, men du har ju den kunskapen, som jag saknar ibland, att trolla med tyg.

Ha det bra!

Cattis

Populära inlägg