tisdag 16 oktober 2012

Jag älskar kök!



Jag verkligen älskar kök.
Och det coolaste är amerikanska typ 20-tals kök med härliga beslag,
mjuka former och gärna en klassisk gigantisk spis.

Denna fina bild hittade jag på facebook, har ingen aning om ursprung,
gissar att den kommer ur ett modereportage från början, 
eftersom fröken Cindy står och fipplar med sandaletterna...

Om du vill ha en amerikansk känsla i köket skall du tillsätta gult.
Vi svenskar vill gärna ha in blått i köket, amerikanerna gillar gult!

Vintagebeslag tillför mycket i det allra enklaste köket.
Dem kan man med lite tur hitta på ebay eller andra nätshoppar.

Det enda jag inte gillar som man vurmar för i det stora landet i väst, är kaklade
bänkskivor. Har liksom aldrig förstått den grejen. Minns när jag var i USA
första gången 1978 och bodde hos en en familj i LA att jag tyckte att det var skumt
redan då, liksom avfallskvarnen, vattensängarna och att alla hade ett eget badrum...

Annars var det en stor händelse för en 14 åring att på den tiden besöka
Hollywood och San Francisco. Jag grät när vi landade på Arlanda, min mamma
som trodde att jag längtat hem tröstade och sa, såja, du är hemma nu!
-Jag vill inte hem, jag vill tillbaka till USA...

Inga kommentarer:

Populära inlägg